Rap als middel om jeugd en jongeren te bereiken en in hun kracht te zetten.
Ik vind het belangrijk dat jeugd en jongeren zich cultureel kunnen ontwikkelen en zich gehoord en gezien voelen. Rap is een kunstvorm wat populair is en naar mijn mening positief ingezet kan worden om hen in hun kracht te zetten. Mijn activiteiten zijn gericht op zelfontplooiing en taalontwikkeling. Ontdekken, ontwikkelen en jezelf durven zijn staan bij mij centraal.
Siggi Florentina
Met mijn initiatieven met rap wil ik laten zien dat het slechte imago rondom rapmuziek helemaal niet nodig is en dat je rap als middel kan gebruiken om de jeugd te motiveren.
Met mijn sound en teksten wil ik anderen inspireren om in zichzelf te geloven.
Muziek heeft altijd een grote rol gespeeld in mijn leven. Rap is iets waar ik altijd op terug kon vallen, ook als ik me alleen voelde. Ik ben een tijdje dakloos geweest en kwam moeilijk aan werk toen ik terug wilde keren in de maatschappij. Na veel sollicitaties en afwijzingen besloot ik om mijn talent en creativiteit in te zetten waardoor ik toch bezig kon blijven. Zo ben ik als vrijwilliger begonnen met het geven van rap workshops aan jongeren uit de wijk. In 2012 begon ik met het samenbrengen van talenten uit Laak om ze een podium te bieden.
Door middel van rap je stem laten horen, contact maken met anderen of zelfs van anderen leren. Dat vond ik interessant om te zien tijdens het proces van de activiteiten die ik aanbood. Ik ben de opleiding Sociaal cultureel werker niv. 4 gaan doen en ging verder ontwikkelen in het organiseren van culturele evenementen en activiteiten. Na het afronden van deze opleiding in 2014 ben ik een cursus zelfstandig ondernemen gaan doen. Daarna ben ik gestart met GoHard, waarbij ik workshops ging aanbieden op basisscholen.
“Ik rap al sinds mijn 10e. Rappen is wat ik ken en kan, daar zit mijn kracht in. Ik ben een moeilijke prater en krop alles op. Door te schrijven kan ik mijn gevoelens kwijt en gedachtes verwerken. Toen mijn opa overleden kon ik hier heel moeilijk mee omgaan. Toen schrijven alleen niet meer hielp ben ik het van mij gaan ‘afschreeuwen’. Zo begon het schrijven zich te ontwikkelen naar rappen".
Ik kom in de klas op bezoek om mijn ervaring te delen als kunstenaar. Aan de hand van voorbeelden van mijn werk krijgen de leerlingen een indruk van het vak.
Doelgroep: groep 5 en 6
Doelgroep: groep 7 en 8
Ik kom in de klas op bezoek om mijn ervaring te delen als kunstenaar. De leerlingen leren om een korte rap te maken en hun eigen creativiteit te ontdekken.
Doelgroep: groep 5 en 6
Doelgroep: groep 7 en 8
Ik kom een aantal weken in de klas op bezoek om op een creatieve manier taalontwikkeling te stimuleren en de woordenschat van de leerlingen te vergroten.
Doelgroep: groep 5 en 6
Doelgroep: groep 7 en 8
Als boegbeeld en coördinator van de MuziekSpeelplaats Laak zet ik me in om muziek maken toegankelijk te maken voor alle kinderen.
Als sleutelfiguur vervul ik een brugfunctie tussen de verschillende disciplines in de creatieve sector.